joi, 7 mai 2015

Abordarea bacsisului buclucas in tema baiatului care aduce pizza


   Romania e atinsa de tranzitie. Latent in trecut… precipitat acum, adopta epurarea. Conducatorii nostrii, decimati de injustitia justitiei, sunt mai leali ca niciodatata. Mereu apasati de viziunea reformelor progresiste, dar egoiste, se gasesc acum fortat biruiti… de altruism. Tara se schimba, iar ei, involuntar, se supun. Dar vorba aia: lupu’-si schimba parul, dar naravul ba! De la legi benefice doar lor si deloc noua, au progresat... si acum emit legi favorabile… nimanui. Isi mai etaleaza o data, capacitatea statornica de a persevera in absurditate.
   Ultima logica ilogica a ilustrilor politicieni e atat de nelogica incat, chiar ei, se dau batuti in incercarea de a-i afla logica. Ma refer la "legea bonului fiscal pentru bacsis”, menita sa previna evaziunea fiscala si sa ingroase bugetul de stat. Conform acesteia, orice operator economic, are obligatia sa inregistreze, pe casa de marcat, orice suma de bani oferita voluntar de client, in plus fata de contravaloarea produselor livrate sau serviciilor prestate, precum si restul dat de vanzator cumparatorului si nepreluat de acesta in mod voluntar… sa inmaneze consumatorului un bon fiscal distinct. Bineinteles, tichetul inovator este fundamental pentru redresarea economiei nationale si prin urmare, i se aplica un impozit de 16%.
  Acerba-n aparenta si ironica-n esenta, legea a reusit sa nasca o dilema nationala. Intrebarea: “Cum oferim bacsis baiatului care livreaza pizza, dar n-are bon fiscal?” tulbura, pana mai ieri ratiunea oricarui roman. Si cum nedumerirea noastra era insuficienta, ne gasim constransi mai nou, sa digeram si debusolarea altuia: "Cine vrea sa dea bacsis baiatului care aduce pizza merge la unitate pentru bon fiscal”. Declaratia ii apartine intocmai ministrului de finante si e atat de irationala ca si rationamentul normei in sine.
   Pai, ma nene si distins ministru de finante, afla si dumneata, ca motivul pentru care am cerut sa mi se aduca e tocmai acela: ca nu vreau sa ma duc! Si hai sa-ti explic logica mea din ilogica ta:
     
   Ce pot sa fac daca vreau sa mananc pizza?

        Avem urmatoarele necunoscute:
 a) eu,cu pofta de pizza+bani de bacsis-chef de a iesi;
 b) baiatul cu pizza care are pizza, vrea bacsis - dar nu are bon fiscal;
 c) tu, care cersesti 16% din bonul inexistent.

 Cine pierde? Sa studiem posibilitatile:

  1. Nu mananc pizza, deci implicit nu apelez la baiatul cu pizza, nu ofer bacsis, nu trebuie sa-mi dea un bon pe care oricum nu-l are… iar tu, nu iei 16%;
  2. Mananc pizza, dar nu ofer bacsis, baiatul cu pizza pleaca injurand… nu implica bonul oricum inexistent, iar tu… nici aici nu iei 16%;
  3. Mananc pizza, ofer bacsis, dar nu vreau bon… Si incepe o alta necunoscuta, de data asta in capul baiatului cu pizza, care oricum nu are bon, dar care decide soarta impozitului tau: "Iau bacsisul si nu dau bon? Sau il refuz si nu-mi trebuie bon?”.  Pai hai sa te lamurim noi pe tine acum, Domnule Ministru!
  Baiatul cu pizza, a carui situatie finaciara se bazeaza direct pe marinimia mea, va incalca legea dumitale... fortat intocmai de aceasta. Si... surpriza, doar pentru tine: va accepta bacsisul oferit de mine!
  Sa reluam varianta 3, de altfel cea mai plauzibila: mananc pizza... ofer bacsis,dar nu cer bon…baiatul cu pizza il accepta, ca oricum nu are bonul pe care eu si asa nu mi-l doresc. Iar tu, cu ce te alegi? Fix cu ce ne obligai pe noi sa primim: NIMIC! Din nou, nu vei primi cei 16%.
  Incapabilitatea ta, ne condamna tot pe noi, cei in nevoie. Marea evaziune, pe care tot pare ca vrei s-o combati, nu se gaseste la mine sau la coafeza mea, nici la chelnerul din birt, ci printre semenii tai. Tocmai suprataxele tale, pe care le numesti cu nesimtire impozite, nasc, prin obligatie, ingeniozitatea mea. Iar toate adunate si de tine provocate duc la declinul meu si al tarii mele.
   La final, Domnule Ministru, din partea mea si a altor cativa romani cu mai mult de 4 clase, primiti urarea aceasta: "Somn usor si asteptam cu interes ca realizarile viitorului sa se ridice la cel putin acelasi nivel de irelevanta!"

2 comentarii:

Drift Financial Services spunea...

Best content & valuable as well. Thanks for sharing this content.
Approved Auditor in DAFZA
Approved Auditor in RAKEZ
Approved Auditor in JAFZA
i heard about this blog & get actually whatever i was finding. Nice post love to read this blog
Approved Auditor in DMCC

Drift Financial Services spunea...

Good luck & keep writing such awesome content.

Virgin Linseed Oil BP
Pure Linseed Oil