luni, 4 mai 2015

Cum sa te imbogatesti rapid in Romania?Partea I


  Duminica seara, in fata calculatorului. Ca tot romanu': facebook.com. O reclama tipatoare imi atrage atentia. O sa ma intrebati ce e anormal in asta.... ca doar e plin virtualul de ele. Pai da, tocmai ca sa intelegeti cat de atragatoare era de-am remarcat-o! Nu prin design-ul propriu-zis, ci prin imaginea infatisata: un munte de bani. Cine nu isi doreste un munte de bani? Fixez instinctiv privirea si citesc continutul: "Cati bani pot sa castig?" Bani plus castig.... interes involuntar. Continui: "Cati bani se castiga din VIDEO-CHAT?" Ma blochez! Insist: "Atat de mult se castiga? Cum poti fi sigura ca se merita?" Numar de LIKE-URI: 11,368. Am ramas complet socata. O retea de socializare, unde majoritatea utilizatorilor au sub 16 ani, a inceput sa promoveze prostitutia....ce-i drept, fata legala a  acesteia. Sau poate ma insel eu si anuntul transmite altceva. Ca doar n-a devenit si FB-ul proxenet in Romania!


   Imi continui aprofundarea... dau click, ma redirectioneaza catre un site. Nu dau nume, ca risc sa starnesc interesul naivelor. Se deschide o pagina banala ca aspect, insa nu si ca tema. La  prima vedere, lasa impresia unui web comun, ce ofera informatii si recruteaza angajati... In realitate, e un mic ghid al unei prostituate incepatoare, menit sa vindece nedumeririle morale ale acestora si sa le adanceasca interesul in arta reusitei fara haine.


   Click-ul pe orice link sau categorie deschide acelasi filmulet video, cu sigla YOUTUBE, in care, o duduie, distinsa ce-i drept, isi incepe incercarea de a raspandi profesionalism si siguranta. Ne informeaza ca lucreaza in videochat de doi ani si invita la un  tur virtual al "companiei", menit sa inlature doctrina si principiile. Primul aspect: locatia angajatorului. Afirma cu mandrie ca isi are sediul in buricul Bucurestiului, la doar cativa pasi de Palatul Parlamentului(ca doar reprezinta ceea ce suntem). Mai departe, ne prezinta personalul, bine organizat, pe ierarhii. Aici se remarca  "Ion", ocupantul functiei de DIRECTOR FINANCIAR. Dupa cum declara domnita, "e complet capabil sa monitorizeze si  sa gestioneze banii FETELOR, in mod perfect legal". Hmmm...
   O alta chestiune interesanta: modul facil de angajare. De regula, cand aplici pentru un job in emisfera virtuala, expediezi CV-ul in adresa de e-mail a angajatorului si astepti cu speranta-n suflet. In cazul de fata, se procedeaza simplificat. Site-ul contine, pe langa alte numeroase metode de contact afisate strategic strident, o iconita numita "interviu online".


   Cum functioneaza asta? Observ butonul si apas. In cateva secunde, ma abordeaza o fata, care se recomanda cu numele de ANA. In vanatoare de lamuriri, lansez intrebarea: "Ce presupune aceasta munca?" Raspunsul ma uimeste prin prisma corectitudinii lingvistice: "Video-chatul este un mod de comunicare online, atat cu context adult cat si non-adult. Despre care doriti sa aflati mai multe?". Indoiala, ca poate a inventat romanu' vreun fel de comunicare banoasa care nu implica dezbracatul, s-a risipit. Am incercat sa aflu detalii despre castiguri. Insa si de data asta m-a uluit. Asteptam sa-mi vanda vise si  promisiuni, dar nu  a facut-o. Perfect instruita si ca o adevarata profesionista, s-a oferit sa-mi programeze un interviu cu cei de la "RESURSE UMANE". Am dat quit!












Concluzia?

  Prostitutia, e o meserie. Se defineste ca o activitate a celor care presteaza servicii sexuale in schimbul banilor. Dorim sau nu, exista dintotdeauna. Viata iti ofera dreptul sa alegi... sa faci ce poti, ce vrei pentru a supravietui. Unele dame gasesc aceasta ocupatie adecvata, altele degradanta. Nu sunt aici sa judec sau sa le "admir" curajul. Dar sunt impotriva a doua lucruri:

a)  Promovarea acestei activitati ca oricare alta, mai ales pe un web de socializare folosit in  majoritate de adolescenti. Prin asta deschidem tocmai oportunitatile gresite.

b)  Incurajarea tacita.

   Societatea a evoluat. Femeia a prins minte si putere. Prostitutia s-a extins si a capatat un nou aspect. Proxenetii s-au gasit fortati sa tina pasul... sa  progreseze, sa se organizeze, sa se legalizeze. Din brute pozeaza in inofensivi. Din asupritori s-au transformat in vanzatori de vise ieftine. Au tinte precise, fiinte naive, usor de atras in abis si carora le ofera un model in care sa se regaseasca. Si-au actualizat denumirea. Din pesti, acum isi spun afaceristi... ori chiar soti sau iubiti. Au existat mereu si continua sa o faca. Indiferent de nume, atitudine... ba mai nou, stil de marketing... au acelasi scop: sa  profite, sa supuna si sa umileasca. Doar ca azi o fac altfel, civilizat si modern.

Niciun comentariu: